Saturday, November 20, 2010

Cikgu Aku Pernah Cakap. Yang Kaum PEREMPUAN ni....

  Cikgu aku pernah cakap dekat aku, perempuan ni sebenarnya kuat dari lelaki. Aku soal balik dekat cikgu aku tu " Kenapa??" Sebabnya kaum lelaki lemah. Aku jawab balik " Kenapa lemah pulak?" Cuba kau teliti betul-betul sambil memuncungkan mulutnya kearah seorang kawan perempuan aku yang sedang asyik membaca buku, "Ada apa cikgu dengan dia??" Waktu free macam ni diaorang banyak memanfaatkan masa dengan benda berfaedah,bila result exam keluar perempuan mesti kedudukan tertinggi sekali lelaki lemah,boleh di buktikan perempuan majoritinya perempuan lebih ramai dari lelaki di IPT,maknanya kaum perempuan ni hebat.

  Aku cuma mengangguk-anggukkan kepala aku. Cikgu aku cakap lagi sekali,bila bergaduh dengan perempuan lelaki mesti lemah. Soalan tu buat aku tertanya-tanya "Kenapa cikgu? Secara faktanya kaum lelaki bukan ke kuat lagi fizikal dari kaum perempuan?" Balas cikgu aku pula, Haa... Tau pun kau,tapi bila lelaki pukul perempuan masyarakat mesti pandang hina dengan lelaki yang pukul perempuan tersebut,masyarakat mesti berkata "Apa la lelaki macam ni,tak gentelmen langsung pukul perempuan" betul tak? Aku cuma mengangguk-angguk kepala sambil berkata Hurmm...

  Cikgu aku cakap lagi,kelemahan lelaki berada pada air mata perempuan. Haa!! Iyeker?? Lagi la aku fikir macam tak logik. Nak tau cikgu aku cakap pe??? Kau dah besar nanti kau akan tahu juga,buat masa ni kau pergilah belajar sehingga berjaya. Masa cikgu dah habis,kau carilah sendiri jawapan tu.. -__-' Kadang-kadang aku terasa juga apa yang cikgu aku cakapkan aku dulu tu. Ada betulnya juga....

 
 Apa jawapan cikgu aku ni??? Somebody help me please..