Friday, December 17, 2010

Resepi Terbaik dari KAWAN AKU! Bread Meal + MILO

Entri kali ni berkaitan resepi salah satu makanan kegemaran aku. Asalnya kawan aku yang memperkenalkan makanan ciptaan dia (Katanyalah) sewaktu aku still bersekolah rendah. Makanan ni agak mudah dan ringkas.. U all boleh try buat...

Bahan-bahan yang perlu korang ada :-

1) Roti (Segi empat) - Jenama apa pun boleh,tapi bagi aku kalau nak sedap guna jenama Gardenia.
2) MILO - Serbuk MILO,tak kisah berapa gram,janji ada.
3) Susu Sejat - Brand apa pun tak kisah. Selalu aku guna jenama marigold Teh Tarik.

Cara-cara buat :-

1) Ambil sekeping roti.
2) Senduk 1 sudu milo dan taburkan keatas roti tu tadi.
3) Ambil sekeping roti lagi.
4) Senduk 1 sudu susu sejat keatas roti tu.
5) Tekapkan bersama.. (Buat macam burger)
6) Apa lagi..makan la. Have Fun!

P/S: Kandungan makanan ni mempunyai nilai kandungan gula yang agak tinggi. Tak baik sangat untuk kesihatan,bagi aku makan sekali sekala tak apa...  Mak aku selalu bising kenapa MILO baru beli dah nak habis.. Hahaha!